Köpvillkor
Vad roligt att du vill handla på Utgårds! Här hittar du våra köpvillkor. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss.
Fraktkostnad och leverans
Alla varor (utom kött, pizza och digitala produkter) skickas med DHL, förutom torkad surdeg som skickas med Postnord. Frakten baseras på vikten och beräknas automatiskt i kassan. Leveranstiden är 3-7 dagar. Det är också möjligt att välja att själv hämta upp dina varor hos Utgårds, i vilket fall ingen fraktavgift tillkommer.
Digitala kurser levereras via vår kursportal på denna hemsida.
Priser och betalning
Samtliga priser i webbshopen anges i SEK och moms ingår med 12 respektive 25 procent beroende på typ av vara. Betalning görs med kort via den integrerade och säkra betallösningen Stripe.
Digitala kurser
- Livstids tillgång innebär att du har tillgång till den digitala produkten eller kursmaterialet och kursportalen så länge den fortfarande säljs, men under minst 12 månader från köptillfället.
- Support i digitala kurser ges via e-post i upp till 6 månader efter köp.
- Ditt resultat i kurser eller program baseras på variabler så som ansträngning, personliga egenskaper, kunskaper, färdigheter och en mängd andra faktorer. Eftersom dessa faktorer varierar mellan olika personer kan jag inte garantera din framgång eller dina resultat och är inte heller ansvarig för eventuellt misslyckande.
Ångerrätt och returer
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. För att nyttja ångerrätten behöver du kontakta oss via e-post inom 14 dagar från dess att du har mottagit varorna. Vid eventuell retur står du själv för returfrakten.
Vid köp av kursplats vid fysisk kurs så är anmälan bindande (du får gärna hitta ersättare om du inte kan/vill närvara vid tillfället du anmält dig till). Vid sjukdom erbjuds plats på motsvarande kurs vid annat datum.
Vid köp av digitala kurser har du som kund ingen ångerrätt eftersom du direkt efter genomfört köp får tillgång till det digitala materialet (se lagen om distansavtal).
Reklamationer
Vi garanterar att de varor du får hem är felfria vid leveransen. Skulle varan mot förmodan vara skadad på något sätt är det bara att kontakta oss och beskriva felet. Vi står självklart för returfrakten vid reklamation. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Personuppgifter
Vi garanterar att dina personuppgifter hanteras på ett korrekt och kontrollerat sätt. Vi följer dataskyddsförordningen GDPR och de personuppgifter som lämnas vid köp används endast för att administrera ditt köp.Fullständig information om behandlingen av dina personuppgifter och dina rättigheter finns att läsa i vår integritetspolicy.